2011_dijital_reklamcilik_trendleri

 
İşte 2011'in dijital reklamcılık trendleri

İşte 2011’in dijital reklamcılık trendleri

30 Ocak 2011 16:45 PazarReklamcılık, pazarlama, medya ve markalar üzerine araştırmalar yürüten Millward Brown dijital ortamın 2011’deki 11 kilit eğilimini açıkladı.

 
 
 

Reklamcılık, pazarlama, medya ve markalar üzerine araştırmalar yürüten Millward Brown dijital ortamın 2011’deki trendlerini açıkladı. İşte 11 başlık altında topladığı tespitleri:

1. Markalar varlıklarını geniş bir alana yayılmış, pek çok alternatif sosyal medya mecrasının bulunduğu internette göstermek için çaba sarf edecek.

Özellikle internet üzerindeki uygulamalar ve fan sayfaları popüler çünkü bunlar pazarlamacılara tüketiciyle olan etkileşimi kontrol etme ve kolaylaştırma imkanı sağlıyor.

Fakat markalar giderek bu tip “bahçe”‘lerinin sayısını arttırmak zorunda. Spesifik platformlar için genellikle farklı uygulamalar geliştiriyorlar.

Amaç etkileşimde bulunmak istedikleri müşterilerine hem mevcut ortamla ilişkili hem de her yerde olduklarını göstermek.

2. Zenginleştirilmiş gerçeklik gibi teknolojik gelişmeler çevrim içi alışveriş ile gerçeklik arasında köprü kuracak.

Kişisel bilgilerin açığa çıkarılmasıyla ilgili kaygılar bulunmasına karşın, çevrimiçi alışveriş güçlü şekilde büyümeye devam edecek.

Bir çok ülke bu bakımdan ABD’yi izleyecek.

İngiltere’de özellikle mobil alışveriş uygulamaları popüler olacak,

Hindistan’da ise çevrimiçi seyahat bilet alış verişlerinde büyüme gerçekleşecek böylece istasyonlarda oluşan uzun kuyrukların önüne geçilmiş olacak.

Küresel olarak markalar inovatif yeni teknolojiler kullanacak, bunların arasında zenginleştirilmiş gerçeklik de var. Bu da tüketicinin dokunamadığı ve hissedemediği ürün ile arasındaki soyutluk uçurumunu kapatmasına yardımcı olacak.

3. Çevrim içi teşhir kabına sığmayacak

Pazarlamacılar reklam içinde giderek kapsayıcı ve kuşatıcı marka mesajlarına yönelecek. Bunun için büyüyebilen formatlar ve interakif özellikler kullanacaklar.

Bu mesajlar çoğunlukla bir mikrositede ya da sosyal medya sayfasında yaşanan deneyimin bir kopyası şeklinde olacak.

Buna bağlı olarak reklam formatları sürekli dönüşüm içinde olacak ve pek çok yeni format popüler hale gelecek; örneğin planlamacıların aynı sayfada farklı formatları kaynaştırdığı double- teaming gibi.

Bannerların içerdiği sosyal unsurlar bir Twitter feed’i gibi canlı bir sosyal faaliyet içindeymiş hissi verecek, öte yandan ilgiyi yakalamak için küçük ve ilgi çekici görseller kullanan sonra da ekranın büyük bir bölümüne yayılan slayt şeklindeki formatlar kendini gösterecek.

4. Viral video artık “renk olsun diye” aşamasını geçecek.

Viral pazarlama potansiyeli, dijital kampanya planlamalarında giderek daha büyük bir unsura dönüşüyor. Daha kesinlikli viral ölçümler pazarlamacılara daha iyi planlama, takip ve kendini duruma uyarlama imkanı sunuyor.

Fakat her yeni viral video tüketici beklentisini yükselttiğinden, reklamcılar daha yaratacı olmak zorunda kalabilir. Buna karşılık vermek için, daha fazla reklamcı reklamlarını viral ortamda teşvik edecek.

Reklamlar

One comment on “2011_dijital_reklamcilik_trendleri

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s